همانقدر که نام شرکت و مجموعه اهمیت دارد به همان اندازه هم لوگو برای کسب و کار و شرکت مورد توجه است. معمولا نمادی بصری کوچکی است که در مراحل اولیه بازاریابی و فعالیت یک مجموعه توسعه و طراحی می شود. آرمی برای شرکت شما تاثیر گذار است که کسب و کار شما را در طولانی مدت ماندگار و متمایز از مجموعه، همکاران و رقبای شما کند. لوگو مناسب آنی است که بتواند دقیقا پیام شما را به خوبی منتقل کند و مخاطبان، با یک نگاه بتوانند متوجه شوند که کسب و کار شما چیست؟ بهتر است که در طراحی لوگو از گرافیست و طراحان متخصص کمک بگیرید و پیش از آن از انواع لوگو مطلع شوید تا بتوانید بهترین لوگو را برای پیشرفت خود و مجموعه تان طراحی کنید.

با کمک لوگو می توانیم به برخی از اهداف دسترسی پیدا کنیم و از مزایایی بهره مند شویم، این مزایا عبارتند از:

رشد کسب و کار

اولین تصویر آخرین تصویر است

باید لوگوی شما به اندازه کافی به یادماندنی باشد تا فورا به ذهن مشتریان سپرده شود، اگر مشتریان با دیدن آرم شما جذب شما شوند یعنی شما به کارخانه ای پولساز تبدیل خواهید شد.

لوگو بر توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر می گذارد و بر جذب مشتریان تاثیر مستقیم دارد و اجازه می دهد که مشتریان با دیدن آن احساس های متفاوتی از شما داشته باشند و راحتتر بتوانند به شما به عنوان یک متخصص اعتماد کنند. این موجب می شود که ورودی شرکت شما افزایش یابد و حتی اگر مشتری برای اولین بخواهد با شما فعالیت کند، یکی از مواردی که بدان توجه می کند همین نماد و لوگوی شماست.

لوگویی که به خوبی طراحی شده باشد، موجب می گردد که مشتری ترغیب به استفاده از محصولات شود و هیجان او را برای استفاده از آن محصول و یا خدمت افزایش دهد، مخصوصا اگر برندی باشد که به تازگی پا به عرصه بازار گذاشته باشید.اگر آرم شما از دید افراد جذاب باشد خیلی راحت می توانید مخاطب و حتی در بسیاری موارد سرمایه گذارانی را برای شرکت خود پیدا کنید و هر روز به اعتبار خود در میان مشتریان بیافزایید و آرم نقش بسیار مهم و قابل توجهی در ساختن ارتباط با مشتریان برقرار می کند و یک نشان و آرم خوب باید حاوی داستانی از کسب و کار شما باشد. تا به سادگی برای مشتری قابل درک گردد.

شناسایی برند و نام تجاری

یک برند نام و تعهدی پایدار برای هر مجموعه ای ایجاد می کند.نام تجاری و برند را باید با کمک تصویری به ذهن مشتریان بسپاریم که لوگو می تواند این کار به خوبی انجام دهد البته با طراحی درست!!

ساخت برند به عوامل بسیاری بستگی دارد ولی یکی از آنها هویت برند و آگاهی از برند است که برای ساخت آن نیاز به لوگو داریم تا مردم بتوانند ما را با تصویری و یا کاراکتری بشناسند، همانند زمانی که نام فست فود می آید، ما نا خودآگاه لوگوی مک دونالد را به یاد می آوریم. لوگوها در آگاهی از برند به مصرف کننده کمک می کنند و اگر به شدت و به طور پیوسته آن را در تبلیغات مختلف ببینند یک تصویر بصری از آن محصول و یا خدمت را در ذهن مصرف کننده ایجاد می شود. البته نباید فراموش کرد که نام شرکت و یا احتمالا شعار بازاریابی را بهتر است به لوگوی خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند سریعا با شما ارتباط برقرار کنند و خیلی راحت بتوانند با نامی که از خود در لوگو یاد کرده اید شما را در اینترنت و یا در شبکه های اجتماعی بیابند.

لوگوی خود را ساده نگه دارید اما پیام خود را شفاف، ساده و مختصر در نظر بگیرید.

شخصیت سازی

هر انسانی شخصیتی دارد و به همان نسبت هم هر شرکتی شخصیتی را برای خود ساخته است و یا در آینده می خواهد که بسازد. طراحی آرم به همین دلیل یکی از سخترین انواع طراحی است و طراحان باید شخصیت مورد نظر کسب و کار شما را به تصویر بکشند و آنرا با کمک المان های مختلف نشان دهند، برای اینکه بتوانید این شخصیت را به صورت بصری نشان دهید پیش از آن به این سوالات را پاسخ دهید: که اولین چیزی که دوست دارید مشتریان درمورد شما فکر کنند چیست؟ دوست دارید آنها چه واژه و کلمه ای را از شما به ذهن بسپارند؟ می توانید در ایتدا برای نشان دادن شخصیت خود از لوگو استفاده کنید، آرم این شخصیت را با کمک اشکال و رنگ های مختلف برای مصرف کنندگان به صورت جذاب نشان می دهد، به عنوان مثال با کمک رنگ روشن در طراحی لوگومی توانیم اصالت را نشان دهیم و یا تصویری از خود بسازیم، به عنوان مثال سرعت، چابکی و یا اعتماد را نشان دهیم و زمانی که مخاطبان آن را می بییند این احساس را در مورد شخصیت ما دریافت کنند.

هویتی مجازی

هر لوگو ماهیت کار شما را نشان می هد، و به همین علت است که باید نماینده خاص و کلی از کار شما باشد.می توانید توانایی خود را برای حضور اینترنتی با یک آرم متمایز افزایش دهید. با تمام خلاقیت هایی که در طراحی یک وبسایت به خرج می دهید و آرمی چشم گیر، شناسایی سایت خود را از رقبا راحتتر کنید. نباید فراموش کنید که با طراحی آرمی خوب، افراد را وفادار می سازید. البته به موارد دیگر هم برای این وفاداری نیاز است از جمله مطالب خوب، ارائه خدمات و محصولات با کیفیت اما یکی از این موارد داشتنلوگوی خوب است چراکه افراد با دیدن امضای شما (لوگو) شخصیت شما را شناسایی می کنند.

همچنین در پایان ایمیل ها، حتما لوگو را به عنوان امضای خود قراردهید زیرا لوگو در پایان ایمیل بسیار در معرض دید افراد قرار می گیرد حتی اگر این ایمیل حال تبلیغاتی داشته باشد زیرا وجود لوگو امکان دارد باعث شود که به دنبال شما در دیگر شبکه و کانال ها و یا حتی محصولات شما در فروشگاه بگردند.

استراتژی بازایابی

بهتر است نشانه و اثر خود که همان آرم شما است را در بر روی تمام وسایل مانند سربرگ و تمامی ملزومات اداری، روزنامه، مجلات، بیلبورد و تبلیغات محیطی، هدایای تبلیغاتی، لباس فرم پرسنل و …. قرار دهید و همچنین تمام پیام های بازاریابی خود را با آرم زینت بخشید. این برچسب موثر را در تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در شبکه های اجتماعی حضور دارید و خدمات و یا محصولات خود را معرفی می کنید سعی کنید آرم خود را در عکس آنها استفاده کنید و در برند سازی خود نیز با لوگو به پیشرفت خود و برندتان کمک کنید.

هرچه بیشتر از آنها استفاده کنید بیشتر در ذهن مردم باقی می مانید.

باید در استراتژی بازاریابی از آرمی استفاده کنید که بتوانید آنرا در انواع تبلیغات و بازاریابی بکارببرید به عنوان مثال در سایز های متفاوت وجود داشته باشد، فونت مورد استفاده در آرم بسیار مهم است و مردم به صورت ناخوداگاه در مورد شما با تایپوگرافی به کار رفته فرضیه می سازند البته با کمک دیدگاه های مختلف خود، پس با کمک فونت های مختلف و اهداف بازاریابی آرم خود را بسازید لازم است بگوییم تایپوگرافی یکی از مواردی است که در آرم از آن استقبال می شود اما بازهم بهترین روش این است که از متخصصین این کار بهره ببرید.

جلوتر از رقبا

با طراحی خوب آرم می توانید از رقبایتان جلوتر باشید چراکه با توجه به مواردی که در بالا گفته شد وقتی مردم شما را بیشتر ببینند و جذابیت برای آنها داشته باشید پس در دیدشان جز بهترین ها بشمار می آیید و در نتیجه از همه پیشی می گیرید و به راحتی همکاران خود را با کمک خلاقیت در محصول، خدمات و تمایز در لوگو پشت سر می گذارید و خود صدر نشین کسب و کارتان می شوید. لوگو راهی برای شناسایی شما از دیگر رقبا است. مردم رنگ و آرم شما را به ذهن می سپارند و سپس شما را میان دیگر افراد پیدا می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی کار و دیدن نمونه کارهای ما به تب "نمومه کارها" و برای سفارش از طریق پل های ارتباطی با ما در تماس باشید.

منبع